123planten

Een passende pot voor de sterk groeiende plantenwebshop

Na het slimme automatiseren van processen is het tijd om de webshop een redesign te geven met een sterk verbeterde UX

Een frisse blik

Tijdens en na de migratie van 123planten.nl van Lightspeed naar Magento 2 heeft de focus bewust gelegen op het automatiseren en optimaliseren van processen. Deze focus heeft ervoor gezorgd dat 123Planten in de drukke Corona periode in tegenstelling tot veel concurrenten snel en efficiënt haar leverbelofte waar heeft kunnen maken. Nu was het tijd voor een nieuw jasje.
123planten mobiel presentation

Tijd voor een passend design

Nadat de Magento 2 webshop begin 2019 door HYPR opnieuw is gebouwd was er veel tijd besteedt aan het automatiseren en optimaliseren van de achterkant van de webshop.

De front-end verdiende een frisse en stralende uitstraling die perfect aansluit bij het merk 123planten. Aan het toen al bestaande design had er nauwelijks tot geen verandering meer plaatsgevonden. Inmiddels was 123planten dan ook sterk toe aan een vernieuwd design.

Verzorging van het nieuwe design

Bij het verzorgen van een nieuw design moest er rekening gehouden worden met een aantal factoren. Zo moest de webshop uiteraard een fris, strak en eigen ontwerp krijgen, maar moest het voor bestaande klant wel direct duidelijk zijn dat ze op de webshop van hun vertrouwde 123planten waren.

Tevens was het van belang dat er consistentie en eenheid in ontwerp door heel de webshop werd doorgevoerd. Ook op het gebied van UX waren er nog grote stappen te maken en was er winst te behalen.

Vanzelfsprekend was de mobiele ervaring het uitgangspunt waarna ook het desktop en tablet ontwerp op de schop genomen werden.

Het nieuwe design

Na een op maat gemaakt font gerealiseerd te hebben werden elementen, kleuren, iconen en nog veel meer variabelen met elkaar vergeleken tot er een design tot stand gekomen was waar zowel opdrachtgever als testpanel razend enthousiast van werden.

Een geheel opnieuw opgebouwde productpagina waar de klant meteen een mooie plantenbak en andere benodigdheden kan meebestellen, een goed uitgedachte homepage, een categoriepagina en een kennisbank voor de verzorging van de planten, stonden. Vervolgens werd dezelfde stijl in alle uithoeken van de webshop doorgetrokken voor optimale consistentie en eenheid.

Na een succesvolle implementatie volgde alleen maar positieve resultaten: de shop ziet er hip uit, bezoekers kunnen gemakkelijker door de shop navigeren, bestellen meteen de juiste pot bij de favoriete plant en komen graag terug. Benieuwd naar het resultaat? Scroll even verder en maak kennis met de hipste webshop voor kamerplanten!

Moodboard redesign 123planten
123planten_redesign_desktop
iPad redesign 123planten