Magento E-commerce SEO

Zo werken we aan jouw zoekmachine optimalisatie

Je hebt het vast wel eens voorbij horen komen. Search Engine Optimization, of gewoon lekker in het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Duidelijk! Maar wat kan je daarmee? Door jouw webshop te optimaliseren voor de zoekmachines (en zijn bezoekers) verbeter je jouw organische positie in de zoekresultaten.

Waarom is SEO zo belangrijk?

Uit onderzoek is gebleken dat gemiddeld 39% van de zoekers op het eerste organische zoekresultaat klikt. 18% klikt op het tweede resultaat en 10% op het derde resultaat. Daarna neemt het CTR snel nog verder af. Na het zien van deze cijfers is het waarschijnlijk wel duidelijk dat je graag een van deze posities bemachtigd.

Wij hebben het hier eerder gehad over organische zoekresultaten, dit zijn de niet betaalde zoekresultaten. Bovenaan de SERP (search engine results page) zie je als eerst vaak de advertenties, ook komen er featured snippets voorbij en afbeeldingen. Daarna tonen de organische zoekresultaten.

Met SEO is het mogelijk om de beste organische resultaten te behalen én behouden. Veel mensen scrollen langs de advertenties op zoek naar het eerste organische resultaat. Sta jij hier met jouw webshop? Lekker bezig!

Samenwerken aan organische groei

Organische bezoekers zijn een belangrijke bron van traffic en inkomsten voor webshops. Deze mensen hebben jou gevonden, omdat ze zochten naar jouw product. Goed presteren in het competitieve E-commerce landschap vraagt om een sterke technische basis, fijne shopping experience en strategische aanpak van content creatie en promotie.

Heeft jouw bedrijf last van dalende bezoekersaantallen, groeiende concurrentie en stijgende advertentie kosten? Of wil je simpelweg nog betere resultaten halen met SEO? Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen.

Onze Magento E-commerce specialisten

HYPR is geen standaard online marketing bureau zoals je die kent, maar een Magento E-commerce bureau. Wij kennen het Magento platform, de extensies en de laatste technieken als geen ander.

Het technische gedeelte van een webshop is een kant, maar het zichtbaar zijn in een zoekmachine is weer heel wat anders. Ons SEO team bestaat uit gespecialiseerde E-commerce SEO’ers, SEO copywriters, een webdesigner, Magento developers en projectmanagers. Met deze verschillende disciplines kunnen wij effectief op alle benodigde vlakken meewerken, ontzorgen en adviseren.

Verschillende aspecten van zoekmachine optimalisatie

Er zijn ongeveer 200 ranking factoren waaraan Google bepaalt waar jouw webshop komt te staan in de zoekresultaten. Dat zijn natuurlijk super veel onderdelen waar je op kan optimaliseren. Om het iets makkelijker te maken verdelen we SEO kort gezegd in drie pijlers: techniek, content en autoriteit. We leggen ze alle drie even kort uit:

Techniek

Met de technische kant van SEO gaan we aan de slag met het optimaliseren van jouw webshop, speciaal voor alle technische vereisten die zoekmachines stellen aan websites. Met het doel om organisch beter te ranken.

Technical SEO is meer dan alleen het indexeren van de website, wat vaak gedacht wordt. De website moet ook veilig zijn, geen duplicate content hebben, geoptimaliseerd zijn voor mobiel, snel laden en nog veel andere dingen. Het belangrijkste doel hierbij is dat de website voor de zoekmachine en de bezoekers goed te bereiken en gebruiken is. Deze technische aspecten worden vaak niet door de bezoeker gezien. Wanneer dit goed op orde is, is het zeker te merken.

Met ons sterke team van Magento front- en backend developers zijn alle technische aspecten geen probleem. Jarenlange ervaring en vele user cases verder, weten wij precies welke elementen en functionaliteiten bij een Magento 2 webshop werken en bijdragen aan conversie.

Vanuit die gedachte hebben we HYPRstack gebouwd. De basis voor jouw webshop met veel modules en extensies die bewezen hebben dat ze een geweldige shopping ervaring bieden. Ons Vitals Theme is een supersnel thema dat volledig is geoptimaliseerd voor de Core Web Vitals. Deze hoge performance heeft een positieve impact op de ranking van jouw webshop in de zoekresultaten (én ook conversie). Voor een goed presterende basis zonder onzin moet je bij ons zijn!

Content

Content is meer dan alleen beetje tekst dat op jouw webshop staat. Elk moment dat een (potentiële) klant in aanraking komt met jou, is er content. Meta title en description in de zoekresultaten, de categorie en productteksten maar ook de bevestigingsmails na een bestelling. Elk woord, elke punt is belangrijk. De bezoeker is op zoek naar antwoorden en informatie. Daarvoor maken we graag relevante content. Voordat dit mogelijk is, voeren we een onderzoek uit om duidelijk te hebben wat jouw doelgroep zoekt.

Een zoekmachine zoals Google kijkt niet alleen naar zoekwoorden, maar analyseert ook of de content op andere manieren relevant is voor een zoekopdracht. Een goed geoptimaliseerde en rijke pagina helpt Google de pagina en website beter begrijpen en waardevoller te vinden. Deze wordt ‘beloond’ door getoond te worden bij relevante zoekopdrachten. Met ‘rijk’ bedoelen we dat er verschillende soorten media worden aangeboden, zoals tekst, afbeeldingen, interne links, reacties en infographics.

Autoriteit

Zo lang als je webshop bestaat, bouw je een natuurlijk linkprofiel op. Mensen vinden jouw webshop en producten interessant en linken hier naartoe, dit is een backlink. Je wordt gezien als een autoriteit! Webshops met meer backlinks hebben een grotere kans op hogere zoekresultaten en daarmee hogere organische traffic. Waarom? Google ziet namelijk backlinks als een soort aanbeveling. Een andere website die precies jouw webshop aanbeveelt.

Het opbouwen van autoriteit is daarmee dus belangrijk. Je wilt graag dat er over je gepraat wordt (in positieve zin!), dat andere websites jou vermelden en goede kwaliteit links naar jou verwijzen. Dit gebeurt natuurlijk wanneer de content relevant en uniek is. Goede content maken werkt! Hoe nuttiger de inhoud van je eigen website, hoe waardevoller de lezers het vinden en ernaar doorlinken. Creëer iets wat waard is om te delen en te benoemen.

Hier houden we ons dagelijks mee bezig

Als Magento E-commerce bureau is het optimaliseren van webshops aan de backend en frontend dagelijkse kost. Bij HYPR ontwikkelen met een marketing pet op. Veel van de keuzes die worden gemaakt zijn gebaseerd op commerciële overwegingen. Denk hierbij aan het stuwen van organisch verkeer, hogere conversie en meer rendement uit jouw marketing activiteiten.

Onze werkwijze

Onze Magento SEO experts zullen een 0-meting maken van jouw webshop, dan weten we precies waar jij staat en waar je kansen liggen. Dat bespreken we samen met jou en we kijken wat voor actieplan het beste bij jou past. Wij maken gebruik van jouw kennis van de markt en onze kennis van E-commerce SEO om adviezen te geven.

Terug naar de tekentafel! Daar gaan we een sterke strategie en actieplan neerzetten. Dan is het gaan met die banaan! Wij gaan voor je aan de slag of adviseren jullie in-house team. Maandelijks zorgen we voor een duidelijke rapportage en stellen we eventueel hier en daar wat bij. Daarbij zijn we altijd eerlijk over de verwachtingen en transparant over het werk wat we doen.

Ben jij klaar om te groeien?

Wij helpen je hier graag mee!

Ben je op zoek naar een partner voor organische groei van jouw webshop? Wij gaan graag samen met jou in gesprek over jouw groeiambities. Wij kunnen je volledig ontzorgen of consultant voor in-house teams dienen. Met ons gedreven multidisciplinaire team hebben we een bak aan kennis. We houden niet van onduidelijkheid, daarom staan we voor een transparante werkwijze en een eerlijke en open communicatie. Samen helpen we je ambities waar te maken!

Benieuwd naar wat wij voor jouw zichtbaarheid en omzet kunnen betekenen? Leg ons je uitdaging voor en maak kennis met ons team. Alleen zo kom je er achter of wij de juiste partner voor jou zijn.

Leg ons je uitdaging voor en maak kennis met ons team