Bravour

Zakelijk verwonderen en presteren

De volgende stap naar volwassenheid en groei met het Vitals Thema

De klant

Bravour is dé webshop voor zakelijke presentatie goederen, zoals tablet tafelstandaarden of presentatiemeubels. Zij houden zich dagelijks bezig met wat de beste manieren zijn om de boodschap van hun klanten zo sterk mogelijk over te brengen.

Diensten

Development, Redesign, SEO, Strategie, UX design
Gepubliceerd op: 06-02-2023
Bravour-mobile

Aanleiding en doelstelling

Bravour draaide reeds op een Magento 2 webshop en wilde graag de volgende stap maken in volwassenheid. De behoefte aan een redesign kwam voort uit de wens de branding en sfeer om de producten sterker neer te zetten. De eerste stap hierin is om op een meer oplossingsgerichte manier te gaan verkopen, in plaats van productgericht. Voor hun klanten is Bravour constant bezig om de beste uitstraling te realiseren, nu is het tijd om ook de eigen presentatie meer Bravour te geven.

Bravour verloop van het proces.

Hier hebben we ons op gefocust

Markt- en kansen onderzoek

Voordat we begonnen aan het project, hebben we een markt en kansen onderzoek gedaan. Met deze onderzoeken hebben we de huidige positie van het bedrijf en de webshop bekeken. Hier hebben we achterhaald welke kansen er liggen, zowel op SEO, UX/UI als development gebied.

Geoptimaliseerde technische basis

Als snel liepen onze SEO specialisten en developers ergens tegenaan; om de groeiambities van Bravour te kunnen realiseren was de huidige techniek onvoldoende. Om deze reden is er gekozen om de webshop opnieuw op te bouwen op ons Vitals Thema. Een stabiele technische basis is bovendien de belangrijkste basis pijler van een sterke groeistrategie die klaar is voor de toekomst

Verschillende processen en elementen zijn onder handen genomen. Zo hebben we de productpagina een betere, duidelijkere en vooral gebruiksvriendelijke opzet gegeven. Daarnaast zijn er categorie landingspagina’s ontworpen, uit het markt en kansen onderzoek is gebleken dat deze stap ontbrak in de customer journey.

Landingspagina. Gebruikers sturen en ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes.

Automatisch vertalen naar 8 talen

Om potentiële klanten in zo veel mogelijk landen te bereiken wordt de shop aangeboden in 8 verschillende talen. Dankzij een koppeling met Elovate worden nieuwe producten en categorieën automatisch vertaald naar de andere 7 talen nadat ze in het Nederlands zijn aangemaakt. Dankzij deze koppeling bespaard het personeel veel tijd die voorheen besteedt werd aan het vertalen. De tijd wordt nu besteedt aan kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Multi-language. Eén basis voor 8 verschillende talen.

Design

Onze UX/UI designer Mitchel is met alle wensen en ontwikkelingen van Bravour aan de slag gegaan tijdens het ontwikkelen van de wireframes en het design. Het webshop design was een schot in de roos! Dit unieke en zeer eigen design sluit perfect aan bij de betekenis van Bravoure.

Bravoure: Durf, dapperheid & zelfverzekerde vaardigheid – Van Dale.

Met dit mooi aansluitende design zijn onze developers aan de slag gegaan met de realisatie van de Magento 2 webshop. 

SEO optimalisaties

Op het moment dat het nieuwe design klaar was, heeft onze SEO specialist Olivier enkele belangrijke SEO optimalisaties doorgevoerd. Denk hierbij aan onze eigen Hyprstack Related Categories module. Deze module zorgt voor een gebruiksvriendelijke navigatie van de productpagina’s naar categorieën en custom pages. Bovendien draagt dit ook bij aan de interne linkstructuur.

Related categories. Link relevante categorieën, producten en landingspagina's aan elkaar.

Een blog was geen onbekende term voor Bravour. Door middel van het eerder uitgevoerde onderzoek en onze cases hebben wij de blog strategie uitgebreid. Met verschillende keuzehulpen en advies gidsen wordt de bezoeker in alle stappen geïnformeerd en begeleid bij het maken van een keuze.

Na uitvoerig testen zijn de laatste aanpassingen doorgevoerd en is de nieuwe uitstraling van Bravour klaar om gedeeld te worden met de wereld.

Crawl budget efficiënter besteed

In Google Search Console was duidelijk zichtbaar dat het crawl budget niet efficiënt besteedt werd. Er werden bijna 2 miljoen pagina’s gecrawld die een noindex tag bevatten: allemaal filter pagina’s die we niet in de index willen hebben. Dit ging ten koste van de crawl frequentie van de relevante pagina’s die juist wel belangrijk waren.

Om deze reden hebben we onze custom uitbreiding op de Amasty Improved Layered Navigation toegepast: filtering op basis van Ajax. Dit zorgt ervoor dat de filter pagina’s niet meer voor Google vindbaar zijn, maar nog wel te gebruiken zijn voor de bezoeker. Het resultaat? Een enorme afname in crawling van niet-indexeerbare pagina’s.

Uiteraard zijn er filter pagina’s die wel interessant zijn om te laten indexeren, omdat daar zoekvolume op zit. Voor deze pagina’s hebben we een indexeerbare pagina aangemaakt met unieke content en titels. Om te zorgen dat deze indexeerbare filter pagina’s wél opgenomen zijn in de sitestructuur hebben we een onze custom module genaamd ‘Related pages’ geïmplementeerd. Die module verbetert de algehele interne linkstructuur door indexeerbare filter pagina’s en relevante categorieën in te laden onderaan de categoriepagina en op de productpagina’s.

Optimale besteding crawlbudget Googlebot. Niet-relevante pagina's met no-index tag niet meer crawlbaar dankzij javascript.

Belangrijke elementen

Bij het ontwikkelen van het nieuwe design en het herzien van diverse processen is er veel gebeurd. Er is volledig gefocust op het helpen en ondersteunen van de klant bij het maken van de keuze. De volgende elementen dragen daaraan bij:

Btw switcher. Eenvoudig switchen tussen inclusief en exclusief btw.
Offerte functionaliteit. Het aanvragen van zakelijke offertes is een fluitje van een cent.
Variant overlay. In één overzicht alle mogelijkheden op een rij.
Smart bundel. In twee klikken je complete bestelling verzameld.

Resultaten

Door middel van het Vitals Thema is Bravour klaar voor de toekomst! De livegang van de vernieuwde webshop ging erg goed. Er is al een stijgende lijn te zien in het aantal bezoekers.

Samen met het team van Bravour zullen we blijven doorontwikkelen aan een fijne en gebruiksvriendelijke webshop.

SEO optimalisaties. Resultaten en groei na livegang Vitals Thema.

HYPR is een fantastisch bedrijf. Een van de meest fijne partners om mee samen te werken. Er worden nu al er enorme successen geboekt met de nieuwe magento 2 shop, dit terwijl het leuke nog moet komen. Dat wordt namelijk onze 2e shop welke geleverd wordt door hypershop. Deze shop is een factor 12 groter. Na oplevering zijn er vele processen geautomatiseerd, waardoor er flink gekort wordt op personeelskosten en de klanttevredenheid verder omhoog kan. Na een jaar samen te werken, kijk ik uit naar nog vele jaren meer.

Michiel Ingen Housz
Eigenaar