Dé expert in buitenleven blijft groeien met HYPRstack
De klant
Diensten
Development, SEO, Strategie, UX designHet startpunt
De webshops en online bereik spelen een belangrijke rol in het succes en helpen klanten online te oriënteren voor een aankoop of een showroombezoek. Van Kooten heeft lange tijd online geopereerd onder de strategie van drie gespecialiseerde webshops in Nederland en België: Blokhutvillage, Verandavillage en Tuinhoutvillage. In 2019 is de keuze gemaakt om de labels en domeinen samen te voegen in één sterk merk: Van Kooten Tuin & Buitenleven.
De migratie van Magento 1 naar Magento 2 was een zwaar traject en verder gecompliceerd door tegelijkertijd een rebranding en domeinmigratie door te voeren. Wij hebben Van Kooten geholpen de Magento 2 shops verder te optimaliseren en het organische verkeer te herstellen.
Uitdaging? Een duidelijk doel voor ogen
Na de migratie naar Magento 2 en de nieuwe domeinen bleven de prestaties achter ten op zicht van vorig jaar. Zowel qua organisch verkeer als qua conversie was er een daling zichtbaar welke geadresseerd moest worden. Omdat de buitenleven branche een grote seizoensinvloed kent, was de nood hoog om voor het seizoen van 2020 alles weer zo goed mogelijk te laten presteren.
Onze SEO specialisten hebben een uitgebreide audit gedaan van de nieuwe Magento 2 webshop en het SEO migratie traject dat hier aan voorafging om tot een advies te komen hoe de prestaties weer zo snel mogelijk konden worden hersteld.
Dit hebben we gedaan
Het was een uitdaging om alle stappen van de migratie te herleiden en ontdekken waar de optimalisaties nodig waren. Uit de audit kwam een breed pakket van optimalisaties voor zowel sitearchitectuur, performance en UX naar voren.
Wij hebben de Magento 2 webshop overgenomen en in het mooie HYPRstack gegoten. Hierbij hebben we een grote hoeveelheid overbodige custom code, fixes en extensies verwijderd om de webshop weer terug te brengen naar een stabiele en snelle basis.
De sitenavigatie en structuur hebben we op basis van onderzoek opnieuw opgebouwd om de gebruikerservaring en indexatie van de webshop te optimaliseren. Tegelijkertijd hebben we de opbouw van de PDP waar de mensen zich hoofdzakelijk oriënteren en converteren verbeterd qua indeling en performance.
En de lijn blijft maar stijgen!
Al met al hebben we in een periode van vier maanden de shop opnieuw opgebouwd volgens onze standaarden en gebruiksvriendelijker gemaakt voor bezoeker, beheerder en zoekmachines.
Een traject dat midden door de Corona maatregelen liep was een extra uitdaging. Zo ook het meten van resultaat in traffic en conversie. En als kers op de taart kwam er in de week na release ook nog een broad core update van Google uit in mei. Hoe dan ook kunnen we stellen dat we met de update een flinke winst in zichtbaarheid hebben weten te boeken en heeft Van Kooten in mei een nieuw record gevestigd.